7.10.05

Rimas que arriman á poesía



Mário de Sá-Carneiro (Lisboa, 1890-París, 1916)

ÁLCOOL
Mário de Sá-Carneiro

Guilhotinas, pelouros e castelos
Resvalam longemente em procissão;
Volteiam-me crepúsculos amarelos,
Mordidos, doentios de roxidão.

Batem asas de auréola aos meus ouvidos,
Grifam-me sons de cor e de perfumes,
Ferem-me os olhos turbilhões de gumes,
Desce-me a alma, sangram-me os sentidos.

Respiro-me no ar que ao longe vem,
Da luz que me ilumina participo;
Quero reunir-me, e todo me dissipo -
Luto, estrebucho... Em vão! Silvo p'ra além...

Corro em volta de mim sem me encontrar...
Tudo oscila e se abate como espuma...
Um disco de oiro surge a voltear...
Fecho os meus olhos com pavor da bruma...

Que droga foi a que me inoculei?
Ópio de inferno em vez de paraíso?...
Que sortilégio a mim próprio lancei?
Como é que em dor genial eu me eterizo?

Nem ópio nem morfína. O que me ardeu,
Foi álcool mais raro e penetrante:
É só de mim que ando delirante -
Manhã tão forte que me anoiteceu.


En Dispersão;
Lisboa: Tip. do Comércio, 1914


Exemplar dixitalizado da 2ª ed.
Coimbra: Presença, 1939.

Parabéns, Martín


Martín Veiga (Noia, 1970), pola obra Os anos, foi galardoado onte co premio Esquío de poesía, que cumpría a súa 25ª edición.

OS XESTOS OLVIDADOS
Martín Veiga

¿Regresarán esta tarde os últimos navíos?
¿Sentirei as luces pálidas dos mastros
entre a leve brisa do litoral calado?
¿Chegarán os corpos abatidos, plenas as olladas
dunha desolación estraña, palpitante?
Observa a liña branca do horizonte,
mide nas acacias o tempo transcorrido
desde o triste día da partida
e dispón a casa, en fin,
para o retorno ás illas do amado.
Descubrirás en ti os xestos olvidados
que antano revelaban un amor profundo
(miradas furtivas a un espello
ou voces no xardín, ou búcaros con dalias)
recobrarás as escuras madrugadas
en que agardabas a luz viva do regreso
escoitando o vento nos cipreses, o mar
nas altas furnas, unha música de chuvia
na enramada da fachada, no corazón cansado.


En As últimas ruínas;
A Coruña: Espiral Maior, 1994